PROFİLAKSİ

1)Yılda kaç kez diş hekimine gitmem gerekir?

Kılavuzlar, diş hekimleri tarafından yapılması gereken kontrol amaçlı muayenenin 6 ayda bir olması gerektiği yönünde görüş bildirmektedir.

2)Düzenli olarak kişisel ağız bakımına özen gösterilmesi diş hekimine muayene olma ihtiyacını erteler mi veya muayene olma sıklığını değiştirir mi?

İyi bir ağız bakımı diş fırçalamak, diş ipi ve ağız gargaralarını kullanmaktan çok daha fazlasıdır.  Sizin gözünüzden kaçan veya önemsemeyeceğiniz birçok sorun ağız ve diş sağlığınızı kaybetmenize neden olabilmektedir. Bu nedenle, diş hekiminizin sizlere sunacağı profesyonel görüşleri doğrultusunda, öngördüğü düzenli periyotlar ile muayene olmanız önerilmektedir.

3) Kronik hastalığı olanlar kişilerde ağız ve diş bakımına yönelik nasıl bir yol izlenmelidir?

Tıbbi özgeçmişinde kronik hastalıklara sahip kişilerde var olan hastalığın (Diyabet, hipertansiyon, kardiyovasküler hastalık vb.) kontrol altında olmaması birçok soruna neden olabilmektedir. Bu nedenle hastalığın ve kullanılan ilaç tedavilerinin ağız ve diş sağlığı üzerine etkilerinin diş hekimi ile ilgili hekim tarafından değerlendirilmesi önerilmektedir.

4) Ağız, diş sağlığının korunması ve tedavisi için ayrılan yıllık bütçe giderlerinin azaltılmasına yönelik neler yapılabilir?

Düzenli periyotlar ile yapılan diş muayeneleri sayesinde oluşabilecek problemler erken dönemde teşhis edilmesi, tüketilen besinlere dikkat edilmesi, günde iki kez diş fırçalanması, ağız gargarası ve diş ipi kullanımı, sizin ve ailenizin ağız, diş sağlığını koruma ve tedavilerine yönelik yıllık giderleri büyük oranda azaltamaya yardımcı olacaktır.