BOTOKS

1)Diş hekimliğinde botoks tedavi uygulamaları nelerdir?

Öncelikle toplumda botox veya botoks olarak bilinen tedavi yöntemi adını, içinde clostridium botulinum isimli bakteriden elde edilen toksine sahip jenerik ilaçlardan bir tanesinden almaktadır.
Popüler olarak kozmetik amaçlı uygulamalarda kullanımı tercih edilen botoks aynı zamanda diş hekimliğinde;
•Çiğneme kaslarının hipertrofisi
•Çene eklemi (TME) bozuklukları
•Bruksizm (diş sıkma, diş gıcırdatma)
•Myofacial ağrı
•Ağız çevresinde yer alan mimik kasların estetik ve fonksiyonel açıdan düzeltilmesinde
•Ortognatik cerrahi sonrası nüksü önleme amacıyla
kullanılmaktadır.

2)Botoks tedavisi güvenli mi?

Botulinum toksini 2002 yılından beri FDA da dahil olmak üzere uluslararası kuruluşlar tarafından onaylanmıştır. Uzman doktor eşliğinde hem estetik hem de tedavi amaçlı risksiz olarak kullanılabilir.

3)Botoks tedavisi kimlere uygulanabilir?

Hekiminizin uygun gördüğü endikasyonlarda alerji geçmişi olmayan kişilerde güvenle kullanılabilir. Ancak hamile veya emziren anneler, enjeksiyon yerinde enfeksiyon geçirenler ve 18 yaşın altındakilerde kullanımı uygun görülmemektedir.

4)Botoks tedavisi uygulanan kişilerde ne kadar sıklıkta işlem tekrarlanmalıdır?

Bireysel faktörlere, kullanılan ilaç türüne, etkin bölgede kullanım seçimi, uygun ve yeterli doz kullanımına bağlı olarak etkinlik süresi değişmektedir. Bu nedenle bu konuda tecrübeli hekimler tarafından yapılması önerilmektedir.
Genel olarak arzulanan başarılı etkinliğin 4-6 ay arasında devam ettiği kabul edilmekte, tekrar doz aralığının hekiminiz uygun gördüğü sürelerde yapılması önerilmektedir.